Wiersmaatjes in Canada

Van Banff naar Jasper

8.15 uur vertrokken vanuit Hidden Ridge Resort in Banff. 292 km en 4.12 uur voor de boeg.

Nog even water halen bij de supermarkt en Rebecca komt erachter dat ze haar vest is vergeten, terug naar boven. Gelukkig nu dan later op de weg. Om 8.45 uur vertrekken we opnieuw.

We willen onderweg stoppen bij Peyto Lake, maar het is daar zo druk dat we geen parkeerplaats kunnen vinden. We stoppen bij Silverhorn Creek en lopen vanaf de parkeerplaats een stukje naar de rivier. Weer een mooi rustig plekje. Jelle is bij elke stop bij de rivier aan het spelen met takken en stenen. Zoals hij zegt onder stenen kunnen niet genoeg watermannetjes dus die zinken en takken blijven drijven omdat daar veel watermannetjes onder kunnen.

Bij Icefield Centre (dit ligt tussen Banff en Jasper in) stoppen we rond de lunch. Hier zijn de gletsjers. Het is best ver lopen dus we besluiten om de Icefield Skywalk te nemen. Dit is een grote glazen brug die ze hebben gebouwd uit de berg en hier heb je mooi uitzicht over de gletsjers. We hadden er wel iets meer van verwacht. Er rijden ook grote bussen op de gletsjers, maar deze wilde we toch niet nemen uit principe;. Voor ons gevoel beschadigen ze de gletsjers.

Het laatste stuk rijden we in 1x door. We komen rond 16.00 uur aan bij Pine Bungalows in Jasper. Een huisje midden in het bos vlakbij de rivier. Het enige wat je hoort zijn de goederentreinen die hier 24 uur per dag rijden. En wat is het hier warm! Rond de 32 graden en geen zuchtje wind te bekennen.

Irmgard

De Icefield Skywalker viel ons ook tegen, ik had het groter verwacht. Wij hebben de bussen wel gedaan, was echt de moeite waard, heel bijzonder om op een gletsjer te staan. Prachtige route trouwens de Icefield parkway!

Corrianne

Wauw wat een prachtige foto!