Wiersmaatjes in Canada

Jasper Rafting Tour

Het is Rebecca haar verjaardag! Dat betekent natuurlijk dat bij het wakker worden er gezongen wordt. Jelle kent “happy birthday” al vrij goed en zingt dus helemaal in het engels.

De activiteit voor vandaag is raften. We hebben gekozen voor een iets rustigere variant omdat dat goed gaat met jonge kinderen. Rond 12 uur verzamelen we bij de grote totempaal in Jasper. Jelle vond het een goed idee om erop te klimmen, gelukkig kwam hij niet al te hoog.

Met een schoolbus gaan we naar de locatie. Die ligt op ongeveer 16 kilometer van het stadje. De bus zit helemaal vol. Het is vandaag zo’n 30+ graden, dus het wordt behoorlijk warm in de bus. Deze schoolbussen hebben ook geen airco, dus raam open en rijden is de enige manier om wat koele lucht binnen te krijgen.

Bij de locatie krijgen we zwemvesten aangemeten en gaat we in 3 groepen op rafts. Je zit op de zijkant van de boot, je voet achter een touw, voor het geval je omvalt, en er loopt een touw langs de boot om je aan vast te houden. Jelle vind het allemaal erg spannend.

We vertrekken en onze gids maakt wat grapjes en dan komen we bij de eerste versnellingen, onze kant van de boot krijgt de volle lading en t-shirt en broek zijn doorweekt. Eerst gilt Jelle het uit en zegt vervolgens ‘nog een keer’. Hij vind het geweldig. Door verschillende versnellingen en whirlpools gaan we, geen kans om op te drogen. Tijdens de reis leren we verschillende dingen over de omgeving, waarom een berg genaamd is zoals hij is, de dieren in de omgeving en zelfs de bomen.

Jelle heeft de tijd van zijn leven, bij elke versnelling hoopt hij weer op grote golven. Na ongeveer 1 1/2 uur is de rit voorbij, de 16km zit erop. De eigenaar zegt nog dat de jongens terug mogen komen als ze 18 jaar zijn, want ze zoeken nog ‘Rafting Guys’, dat lijkt Jelle wel heel vet. We gaan met de schoolbus weer terug naar het stadje (nu maar een klein stukje rijden) en naar het huisje om af te drogen.

In de avond gaan we uit eten bij een BBQ restaurant. Hier nemen we een BBQ Share Platter, want de porties zijn hier gigantisch. We halen na het eten een lokaal flesje wijn om de verjaardag af te sluiten. We kunnen echter niet lang buiten zitten, want donderwolken en regen zorgen voor afkoeling en natte meubelen in de avond.

Irmgard

Geweldig hè dat raften!!!!
Superleuke verjaardag zo ?

Corrianne

Tja, niet altijd leuk om in de vakantie jarig te zijn... Maar je kan dan wel leuk het spelletje doen: waar waren we toen ik 30, 38, 42, 51 werd?