Wiersmaatjes in Canada

Zipline Bear Tour

De dag van het fameuze ziplinen is aangebroken. We gaan de Bear trail doen waar we 5 ziplines namen, over 4 treetop bridges gaan en gaan zweven over lengtes van 121 meter tot 335 meter.

Eerst maar even wat eten. Het ontbijt is in het restaurant en alles op de kaart ziet er lekker uit. Rebecca neemt een eggs benedict, simpelweg omdat ze het nog niet eerder heeft gehad. Jelle neem wat cornflakes en Arjen de blueberry pancakes. Het is allemaal heerlijk. Uiteindelijk blijkt de waarde van ons ontbijtje zo’n $100 te zijn, waanzinnig voor een ontbijt, maar aangezien het bij de suite hoort nemen we het er maar van.

We gaan met de shuttle naar het stadje. Daar vinden we onze weg naar de organisatie en het verzamelpunt. Tot onze verbazing komen we daar Fred (collega) en zijn gezin tegen. Ze gaan ook ziplinen, alleen dan de iets extremere versie (eagle). We zijn beiden ongeveer dezelfde route aan het volgen, alleen zij doen meer activiteiten voor grote kinderen. We hadden niet verwacht elkaar hier tegen te komen, maar pas in Vancouver, op het einde van de rit. We besluiten vanavond met elkaar wat te gaan eten.

Jelle mag 3 ziplijnen alleen doen en 2 aangehaakt aan de gids. Na de eerste lijn heeft hij de smaak al snel te pakken en kan niet wachten tot de volgende. Hij zegt dat als hij later groot is hij ook de allerhoogste en langste lijn gaat doen. Deze is wel 2 km lang. De Bear Tour is erg mooi en prima voor de eerste keer. Op de laatste lijn durft Jelle zelfs ondersteboven te hangen.

Eerst even relaxen nog. We ontdekken het stadje en gaan op zoek naar een Dairy Queen. We vinden er een, maar bij het afrekenen blijken zij niet in staat de giftcard te verwerken. We nemen toch de ijsjes, het is bijna Jelle z’n verjaardag. Om 3 uur canadese tijd is hij immers in Nederland jarig.

Terug in het hotel zingen we dan ook lang-zal-hij-leven. Tot Jelle zijn verbazing hebben we toch nog een kadootje voor hem. Verstopt in de koffer lag er nog een spelletje voor op de switch. Hij is zo blij en gaat het meteen spelen. Rebecca gaat even werken aan haar blog en Arjen gaat op zoek naar de Kayaks. Na een formulier (bij al het leuke is een waiver) te hebben ingevuld kan hij even lekker dobberen op het meer.

Irmgard

Topper die stoere Jelle!

Corrianne

Wat een TOP-verjaardag Jelle!!