Wiersmaatjes in Canada

Laatste dag Canada

Vandaag is onze laatste dag in Canada. We vliegen pas om 17.45 uur, dus we gaan nog even de stad in. Na het inpakken van de koffers gaan we naar Vancouver Lookout. Het gebouw is 160 meter hoog en je kan 360 graden rondkijken. Het is nog wat ‘mistig’ door alle bosbranden, maar het uitzicht is nog steeds prachtig, je kan alleen niet heel erg ver kijken. De berg naast Vancouver (Seymour mountain) is dan ook 1 grote witte vlek.

Rond het middaguur gaan we weer met de skytrain naar het vliegstation, zoals Jelle het noemt. Voordat we de koffers gaan inchecken nog sushi eten. De koffers afgeven en door de secrurity verloopt voorspoedig. Nu nog een uurtje wachten totdat de boarding start. Arjen en Jelle spelen allebei op hun eigen toestel Alien Shooter.

Dit keer vliegen we met een Boeing 777-200ER. Het lis een mooi nieuw toestel, met genoeg beenruimte. Ondanks dat we in de nacht vliegen (Canadese tijd) kan helaas niemand slapen. We komen 11.30 uur aan op schiphol, drie kwartier eerder dan gepland. Thuisgekomen proberen we zolang mogelijk wakker te blijven, maar om 16.30 uur wordt het Jelle en Rebecca teveel en vallen ze in slaap. Rebecca is om 18.00 uur weer wakker, maar Jelle is niet meer wakker te krijgen, met als gevolg dat hij om 01.00 uur wakker is. Rebecca weet het nog tot 3.30 uur te rekken, maar dan gaat Jelle spelen op zijn kamer en heeft erg honger. We laten het maar even over ons heen komen. Waarschijnlijk gaat het vanaf vrijdag weer beter.

We kijken terug op een fantastische vakantie, waar we zoveel nieuwe dingen hebben gezien en gedaan. Van kayakken, ziplinen tot walvissen, orka’s en beren zien.

Irmgard

Wat een geweldige ervaring!