Wiersmaatjes in Canada

Relaxdag in Clearwater

Het is inmiddels de 6de dag zonder goede wifi, dus wij maken deze verhalen offline in de hoop goede wifi ergens te hebben. Deze locatie ligt zo ver buiten het stadje dat alles met satteliet gaat.

We hebben vandaag een relaxdag ingelast. Morgen gaan we onze langste rit van de vakantie tegemoet, dus even niets doen is wel lekker. De was moet ook weer even gedaan worden. Bij de laundromat is ook een plek waar het internet het af en toe doet. Dus we bivakeren daar even om nog wat whatsapp berichtjes te sturen en te lezen. Het is echter niet goed genoeg om het blog te updaten.

Arjen besluit om de kajaks te proberen. Het meer bij het resort is aan alle andere kanten omringt met bos en heuvels. Het is nog vroeg, dus er zijn geen andere gasten op het meer. Zeer indrukwekkend om dan even in alle rust rond te dobberen, en een mooi moment om met de gopro opnames te maken.

In de middag gaan we nog even met z’n 3en het meer op. Jelle is best wel nerveus, het is toch heel wat om op een bootje te zitten en zelf te moeten peddelen. Na de eerste meters zit hij volop te genieten. Na een tijdje gaan we weer aan land. Rebecca en Jelle worden bij het aanmeren nog aangevaren door een paar belgen in een roeiboot (je verzint het niet), maar na een rondrit in het riet komt het allemaal goed.

Nog even uitpuffen op de pier. We zien allemaal kleine visjes zwemmen. Met je voeten in het water beginnen ze aan je te knabbelen. Jelle besluit om te gaan zwemmen, eerst even aftasten hoe koud het water is en dan springt hij er in. Dat kunnen wij niet op ons laten zitten en al snel duiken we om de beurt het water in. Heerlijk verfrissend. We zien ook nog een visarend rondcirkelen en een duik nemen en het meer is een vis armer. Weer horen we in de verte de wolven huilen.

Met het avondeten bakt Arjen wat hamburgers op de bbq. Gelukkig is er een overkapping want het regent. Als alternatief voor bbq gereedschap gebruikt hij nu een plastic vork en lepel om het vlees om te draaien.

Door het warme weer hebben we elke avond wel onweer en regen gehad. Overdag is het zo heet dat de donderwolken zich boven de meren vormen. Het weer slaat dan opeens om en harde wind en regen maken dat we lekker in het huisje de relaxdag afmaken.

Irmgard

Klinkt allemaal heerlijk relaxed.