Wiersmaatjes in Canada

Watervallen

Op naar Wells Gray Provincial Park waar heel veel watervallen zijn. Eerst nog even boodschappen doen, omdat morgen een relaxdag is en Rebecca de route naar het stadje morgen niet nog een keer wil doen.

Als eerste gaan we naar Moul Falls. Na een hike van een uur komen we bij de waterval. Machtig om te zien en we hebben deze tocht gekozen omdat je heel dichtbij de waterval kan komen. Arjen gaat zelfs achter de waterval langs. Dit is een smal en glad pad, dus Jelle en Rebecca slaan dat even over. De tocht terug naar de auto is een stuk zwaarder aangezien het voor een deel steil omhoog is. Waar Jelle het op de heenweg nog spannend vindt, rent hij ons nu vooruit.

De tweede waterval is Helmcken Falls, deze is gelukkig maar 3 minuten lopen vanaf de parkeerplaats. Dit is de grootste waterval die er is in het park, 141 meter hoog. Om je een idee te geven: Niagara Falls is 53 meter hoog.

Nu weer 47 km met een bochtige weg terug. We stoppen in Clearwater bij Dutch Lake. Wat eten bij The Painted Turtle met prachtig uitzicht over het meer. Na het eten gaan Arjen en Jelle nog even zwemmen. Lekker van de pier afspringen.

Terug in het huisje blijkt dat er op de veranda, hoog in de punt van het dak, een wespennest zit. Er komt iemand van het resort kijken maar ze zitten te hoog om nu weg te halen. Zoals de man zegt zolang je ze niet stoort en niks zoets buiten eet of drinkt dan is er niks aan de hand. We gaan toch maar even binnen zitten voor het veilige gevoel.

Morgen blijven we in de buurt, een relaxdag, want de dag erna komt is er een lange rit naar Whistler.