Wiersmaatjes in Canada

Van Jasper naar Clearwater

Om 8.20 uur zijn we vertrokken, het is nog lekker rustig op de weg. Na 50 minuten rijden is het ineens een uur vroeger, we zijn in British Columbia. Nu 9 uur tijdsverschil met Nederland. Waren we net een beetje van de jetlag af moeten we weer wennen aan de nieuwe tijd.

Terwijl we aan het rijden zijn staat er een de overkant een auto met knipperlichten, dus even afremmen. En wat blijkt er staat een Elk (hert) langs de kant van de weg te eten. Dit keer een volwassen mannetje met een groot gewei. Arjen stapt uit om foto’s te maken.

We stoppen bij Mount Robson, om 8.45 uur (BC tijd). Koffie drinken met een prachtig uitzicht op de besneeuwde berg. Er is ook een klein speelplaatsje met een toestel waar Jelle kan klimmen, hij kan zijn geluk niet op en het kost wat moeite om hem weer mee te krijgen in de auto.

Tweede stop is om 10.40 uur bij rest area ‘Thunder River’ met een uitzonderlijk vieze wc dus het flesje toilet cleaner (gekregen van Claudia) kwam erg goed van pas.

Rond 12.30 uur komen we aan in Clearwater, we gaan eerst langs de visitors centre en halen een kaart van Wells Gray Park, hier zijn meerdere watervallen. We eten een broodje bij een klein cafeetje en gaan op weg naar Alpine Meadows Resort. Het ligt officieel in Clearwater maar toch nog 30 minuten rijden. Deze weg is zeer kronkelig, dan weer omhoog en dan weer omlaag en een grotendeels niet geasfalteerde weg. Dat is wel even spannend de eerste keer, maar de auto kan het prima aan.

Alpine Meadows Resort ligt aan Hallamore Lake met mooie huisjes tegen de berg aan. We gaan ‘s middags nog even in een bootje roeien, we horen in de verte de wolven huilen, bijzonder om te horen. ‘s Avonds hebben we gegeten bij het restaurant van het resort. Daar heeft Jelle nog een dance off gedaan met een andere jongen (the swiss van Fortnite). Om 20.00 uur zijn we allemaal in slaap gevallen.