Wiersmaatjes in Canada

Van Drumheller naar Banff

Vandaag hebben we de reis gemaakt van Drumheller naar Banff. Een rit van ongeveer 250 km. Bij het opstaan is het erg mistig en zo’n 13 graden. Na het ontbijt zijn we gelijk vertrokken. Al snel trekt het helemaal open en wordt het rond de 22 graden, al voelt het in de bergen wel wat warmer aan. Aangezien alleen Rebecca rijdt en we de tijd hebben doen we rustig aan. We hebben verschillende stops gedaan en nemen een binnenweg langs Bow River in plaats van de highway. Onze eerste stop is bij Horsehoe Canyon. Hier heb je een mooie uitkijkplek met een kleine canyon.

Na Calgary nemen de de 1A langs Ghost Lake en Bow River. Als we langs een offroad weggetje die naar de rivier gaat besluiten we dat dit een mooie lunch plek is en keren we om. Best spannend het weggetje, gaat stijl naar beneden en de guilen zijn diep door de auto’s die hier hebben gereden. Maar wat een mooie plek. Een klein strandje geeft maakt duidelijk dat locals deze plek gebruiken voor een kampvuur. Grappig genoeg liggen er 2 tondeuses bij de vuurpit, waar die voor zijn is ons een raadsel. De rivier is hier tientallen meters breed en kraakhelder. Je ziet de stroming hier en daar wat ruig zijn, maar over het algemeen is het een rustige rivier. Aan de overkant van het water staat een bosrand, onherbergzaam. Jelle heeft het strandje afgezocht voor dinosaurus botten, maar helaas geen gevonden.

We zien de bergen voor ons en rijden Banff National Park binnen. Wat een mooi natuurgebied, we kijken onze ogen uit. Ons verblijf is Hidden Ridge Resort die wat hoger op de berg ligt en in de winter wordt gebruik als skioord. Het bestaat uit een groot aantal losstaande huisjes en een soort appartementencomplex. Wij zitten in het complex, op de begane grond. Vanaf onze veranda kun je een van de bergen zien. Er ligt zelfs nog ijs op de top van de berg. Het doet denken aan de berg die is gebruikt bij macOS Sierra, stijl aan de bovenkant, bomen aan de zijkant.

Met een lokale bus, wat inbegrepen zit bij ons hotel, gaan we naar het dorp Banff om boodschappen te doen. Leuk toeristisch dorpje waar het behoorlijk druk is qua verkeer, dus de bus is een uitkomst. Op de terugweg in de bus hebben we onze eerste beer gezien, die door het bos huppelde. Het ging te snel om een foto te kunnen maken. Met de bus komen we langs verschillende RV en kampeer plekken. Het is duidelijk dat dit een populaire plek is, zoveel mensen hebben hier kamp opgezet.

In het huisje naast ons zitten een paar nederlanders, hoe gek he? Aan de andere kant een gezin met 4 kinderen, waarvan 1 onze nieuw gevonden huis-eekhoorn probeert te vangen. Gelukkig zonder succes tot nu toe.

Irmgard

Leuk dat de bus er bij in zit.

Wil

Wat gaaf joh dat jullie ook al een beer gezien hebben. Deze wilde gewoon niet op de foto, maar staat wel op jullie netvlies vast gelegd.?
Fijn dat zo'n bus bij jullie appartement erbij zit. Gaaf, hoef niet te zeggen geniet, want dát doen jullie al...

Jacky

Dat heb je snel geregeld Arjen, encounter met een beer ;-)
Veel plezier! Leuk om jullie verhalen te lezen.

Nel

Wat een mooie verhalen en wat genieten jullie1 Super!!!