Wiersmaatjes in Canada

Drumheller

We zijn aangekomen in Canada! De vlucht was comfortabel, voldoende beenruimte, eten en drinken bij klm. We hebben allemaal niet kunnen slapen door een grote familie die achter ons zat. Zij gingen vanuit Tanzania via Schiphol naar Canada. Een bijzondere situatie, Canada geeft elk jaar 150 green cards aan mensen uit Afrika en zij hadden deze dus gekregen via Unicef. Alles is nieuw voor ze, ze hadden geen spullen bij zich, zelfs geen luier voor de baby. Het was veel huilen voor de jonge kinderen en hygiene is wat anders voor ze. Afval ging op de grond en boter zat over de vloer. Maar wat een bijzondere reis voor ze en je beseft je weer hoe goed wij het hebben.

Arjen kwam in het vliegtuig erachter dat zijn rijbewijs is verlopen (wie gaat er nou in het vliegtuig zijn rijbewijs controleren?), nooit bericht gehad, wat nu? Maar doen alsof we gek zijn, er wordt niet naar gekeken en we krijgen de auto gewoon mee. Voor de zekerheid heeft Rebecca gereden naar Drumheller. Jelle valt in de auto in een diepe slaap en we zijn bang dat we hem niet wakker krijgen. Onderweg hebben we nog een wegafzetting waardoor we een stuk offroad moeten, de auto is meteen vies. Maar wel een superfijne auto die de heuvels prima aan kan en lekker rijdt. Als we in het hotel zijn wordt Jelle weer wakker en kunnen we nog even naar buiten om een broodje en salade te halen bij de subway. Nu proberen we wakker te blijven zodat we direct de Canadese tijd aanhouden. Morgen gaan we naar de dinosite en museum.

Irmgard

Bijzonder dat gezin. Sterkte met de jetlag!