Wiersmaatjes in Canada

Granville Island Vancouver

Vandaag gaan we naar Granville Island. Hier is een foodmarket, winkels, kidsmarket en een waterpark. We lopen door de wijk Yaletown naar de watertaxi die ons naar Granville Island brengt. In de wijk zijn verschillende bijzondere pleinen, zo komen we met ons ontbijt in de hand een plein tegen met verschillende paraplu’s. We gaan daar lekker zitten om onze croissantjes te eten. Verderop komen we een community center tegen waar de locomotief staat waar de eerste rit tussen oost en west canada mee is gedaan en daarnaast nog een oud draaipunt voor de tram, die er niet meer rijdt. We nemen in de haven de watertaxi naar de andere kant. Erg leuk om de stad vanaf het water te bekijken. We komen zelfs een piratenboot tegen op het water.

Op Granville Island lopen we eerst door de foodmarket, wat doet denken aan de markt in Barcelona. Daarna naar de kidsmarket. Veel speelgoed te koop, maar er zijn ook genoeg dingen te doen. Jelle gaat voor het eerst virtual reality ervaren. Hij kiest Jurassic Park, maar is oprecht bang. Gelukkig mag hij iets anders kijken. Er is ook een arcadehal dat lijkt op een kleine kermis. Jelle en Arjen doen een paar dingen, maar net zoals bij de kermis gaat het geld er snel doorheen.

Na de lunch gaat Jelle nog even naar het waterpark. Het is er erg druk en dat wordt toch op een gegeven moment teveel voor hem. Alle indrukken van meer dan 3 weken vakantie beginnen toch z’n tol te eisen. We pakken alles bij elkaar en gaan lopend terug naar het hotel. Je kan via een grote brug weer terug naar Vancouver city center, leuk hieraan is dat je het hele eiland van boven kan bekijken. Ook de haven en de stad zelf kun je goed bekijken, dan valt pas goed op hoeveel flatgebouwen er in het centrum staan.

Vlakbij het hotel is weer een leuk speelparkje. Op een gegeven moment roept Rebecca “wat loopt daar? Het lijkt wel alsof iemand zijn krokodil uitlaat!”. Arjen gaat op onderzoek en het blijkt dat iemand zijn huisdier hagedis aan het uitlaten is. Het dier is 1,5 meter lang en kan 2 meter worden. De eigenaar blijkt 10 vierkante meter van zijn appartement voor het dier te hebben ingericht.

We sluiten onze laatste dag af met lekkere sushi en een wijntje. Morgen gaan we weer terugvliegen.

Irmgard

Jeetje wat is dat supersnel gegaan. Thuis maar nagenieten van alle indrukken van het mooie Canada xxx