Wiersmaatjes in Canada

Stanley Park Vancouver

Tijd om de stad te ontdekken. We hebben gelezen over China Town en een wandeling langs het water naar Stanley Park waar we gaan fietsen. Vanuit het hotel vertrekken we richting China Town.

We kennen China Town van San Francisco en New York. Delen van de stad waar je veel chinese, drukke, winkels vindt. China Town in Vancouver is dat absoluut niet. Een aantal leuke gebouwen en parkjes, maar voornamelijk daklozen en drugs gebruikers. We hebben Jelle dan ook kunnen vertellen wat drugs met je doen met een aantal praktijkvoorbeelden. Hier snel maar weg, op naar Gas Town.

Gas Town is het oude industriele gedeelte van de stad. Hier vind je leuke winkels en heel bijzonder; een stoomklok. Ja een klok die draait op stoomkracht. Elk uur schijnt hij te gaan fluiten, en we zijn er iets voor 12. Het is een leuk speltakel om te zien. We gaan wat in de winkeltjes neuzen en gaan door richting Stanley Park.

We komen in een soort winkelcentrum terecht waar ook een foodcourt is. Het is erg druk, want Siggraph 2018 (een conferentie voor grafische mensen) is bezig in een conferentie centrum in de buurt. Er lopen mensen voorbij van de makers van Jelle zijn meest favoriete spellen (zoals Hungry Shark). We sluiten aan in de rij voor de sushi en worden niet teleurgesteld; heerlijke sushi voor een zeer goede prijs.

We lopen langs het water richting Stanley Park. We zien nog een groot Disney Cruisesschip met donald duck hangend aan de achterkant. Jelle was in een weddenschap met Arjen zijn tablet voor vandaag kwijtgeraakt (kan papa de taart opeten? Ja dus!). Bij een waterpark neemt hij een uitdaging aan en loopt als een koele kikker diagonaal door het parkje, wordt behoorlijk nat, maar heeft zijn tabel weer terug gewonnen. Bij Spokes halen we onze fietsen op, 2 cruisers (7 versnellingen) en 1 mountainbike voor Jelle. In het park schrikken we ons echter rot.

Onderweg zien we een zeemeeuw die een zeester heef gevangen. Hij schrokt ‘m in 1x naar binnen en heeft hierdoor dikke bobbels in zijn nek. Erg grappig gezicht.

Zoveel mensen die het moeilijk vinden om te fietsen, die constant bellen en mensen die zomaar gaan stil staan op het pad. Het voelt erg chaotisch en opgejaagd. Je kan relaxter fietsen in het centrum van Amsterdam. Maar het uitzicht is geweldig.

Het hele park is fiets en voetganger vriendelijk. Grappig genoeg is het fietspad eenrichtingsverkeer, dus je hoeft je geen zorgen te maken over mensen vanuit de andere kant. Jelle fietst als een baas door het park, stoer op zijn mountainbike.

We komen verschillende dingen tegen, zoals een giga brug, verschillende uitzichten en een waterpark. Jelle klimt en kleutert er weer op los. Verderop komen we een grote rots tegen, iets van het land af. Het is echter eb en we kunnen over rotsen er naar toe. Arjen en Jelle boulderen er op los en beklimmen de rots. En dan is de route van 9 km voorbij. We kunnen nog een andere route doen, maar we kiezen er voor om de fietsen terug te brengen.

Terug bij het hotel relaxen we even voordat we eropuit trekken voor het svondeten. We eten bij de Sushi Bros. Heerlijke sushi en de prijs is moeilijk te geloven. We eten voor nog niet eens 20 euro ons helemaal vol.

Irmgard

Weer een top dag! Voor ons mooie herinneringen aan de fietstocht daar.