Wiersmaatjes in Canada

Van Ucluelet naar Vancouver

De laatste dagen in Canada zitten er aan te komen. We gaan weer naar het vaste land. We verrekken vroeg vanuit het huisje, want we moeten weer een boot halen.

Door een mistige omgeving rijden we de weg weer af die ons ook hier bracht. Zo te zien de enige weg die van de ene naar de andere kant van het eiland gaat. We komen weer langs de meren en Wally Creek waar we op de heenreis veel lol hadden. Aan de andere kant van het eiland gaan we richting Nanaimo, dat is waar de ferry naar Vancouver gaat.

Op de weg richting de ferry staan al borden dan de overtocht die wij gaan nemen vol is. Bij het boeken werd expliciet aangegeven dat we deze boot moesten reserveren. Gelukkig hebben we dat braaf gedaan. Bij de ferry zijn meer dan 20 banen waar auto’s staan. Na een 45 minuten wachten komt dan eindelijk de ferry. Een behoorlijke boot brengt ons naar Vancouver.

Aan de andere kant blijkt de haven 35 km vanaf Vancouver te liggen. Je kan ook een afslag nemen en naar de Amerikaanse grens rijden, zo dichtbij ligt het. We kiezen er voor om toch maar gewoon naar Vancouver te rijden.

We leveren de auto weer in bij de rental agency, de eindstand is 2668 km. Wat een afstand! Nu we geen auto meer hebben gaan we met de SkyTrain naar Vancouver City Center en zoeken we ons hotel. We hebben een suite op de 4de verdieping, Jelle slaapt op de slaapbank.

We eten bij The Keg, waar ze kreeft hebben deze zomer en natuurlijk lekkere steak. Lekker smullen en dan is de dag weer voorbij.

Irmgard

Hoe lang mogen jullie nog genieten in Vancouver.

Rebecca Wiersma

Nog 1,5 dag en we vliegen weer naar huis. We missen onze beestjes wel dus we kijken er ook naar uit om weer naar huis te gaan.