Wiersmaatjes in Canada

Ucluelet in relaxstand

Onze 2de dag in Ucluelet, of Ukee zoals de locals het noemen. De ochtend begint met regen, dus we relaxen rustig in het huisje. Een beetje gamen en YouTube kijken. We bellen ook nog even naar het thuisfront, want er zijn een aantal jarigen.

Als het wat opklaart gaan we naar het centrum van het stadje. Er is een aquarium, dus gezien het weer lijkt dat ons wel leuk. Bijzonder aan het aquarium is dat het een catch-and-release aquarium is. Elk voorjaar vangen ze de vissen en zeedieren en in het najaar worden ze weer uitgezet.

Er is een groot bad waarin veel vissen zwemmen en verschillende diertjes zitten zoals krabben. In een tank zit ook een grote octopus, verborgen in een grot. Er lopen medewerkers rond die ons vanalles vertellen over de dieren.

Aan de zijkant staan bakken waar je aan de dieren kan zitten. Jelle gaat achter schelpen, zeesterren en zeeegels aan. In het winkeltje zijn ook knuffels te koop, Jelle vindt meteen een octopus knuffel die hij ?cht moet hebben. Dus Ukee gaat met ons mee.

Bij een bakkerij halen we lekker koffie met carrotcake en Jelle kiest een bakje aardbeien. ‘s Avonds pakken we de koffers opnieuw in, want morgen gaan we naar Vancouver voor onze laatste dagen in Canada en leveren we alvast de auto in.