Wiersmaatjes in Canada

Van Campbell River naar Ucluelet

Vandaag vertrekken we naar Ucluelet, zo’n 250 km en 3 uur rijden. We kunnen uitslapen en rustig aan doen, want we hoeven geen boot te halen of een specifieke tijd ergens te zijn. Uiteindelijk gaan we om 10.00 uur rijden.

De eerste stop is bij Cameron Lake. Een prachtig meer met super helder water. Het bijzondere aan dit meer is dat de oever zeer ondiep is en dan in 1 keer afdaalt naar 43 meter diepte. De tweede stop is bij Wally Creek, hier kan je over de rotsen klimmen en zijn er kleine watervalletjes. Jelle heeft de tijd van zijn leven, hier kan hij freerunnen en boulderen combineren. We hebben moeite om hem bij te houden terwijl hij over de verschillende rotsen kloutert. Eerst dachten we dat de rivier simpelweg droog was, maar het blijkt een natuurlijke formatie te zijn waar je ook kan cliff springen.

Ucluelet ziet er uit als een surfdorpje. Het is inmiddels al lang na de lunch en dit is het eerste stadje wat we zien, dus even naar de Visitor Center om te horen waar goed eten is. Aangezien het stadje aan de oceaan ligt is er veel zeevoedsel. We kiezen ervoor om bij de foodtruck Raven Lady te gaan eten. De naam alleen is al cool, maar er staat ook een groot beeld van een dame met een raaf op het pleintje. We eten een Ukee Bowl, wat een lokale sushi bowl is. Super lekker en fris met lokaal gevangen vis en zeediertjes. Jelle vindt de patat met kruiden en aioli maar niks, dus meer voor ons.

We hebben dit keer een echt huisje met twee slaapkamers, woonkamer, keuken, bbq en op het balkon een hot tub. Vanavond eten we lekker hotdogs en sirloin steaks van de bbq! Eindelijk hebben we een huisje met een normale keuken. Dit betekent dat we met wat boodschappen eigen maaltijden kunnen maken in plaats steeds uit eten te moeten gaan. Dat werd best wel prijzig omdat wij niet zo van de fast-food zijn.