Wiersmaatjes in Canada

Van Lund naar Campbell River

Om 7.15 uur wakker door de buren die aan het inpakken zijn. Nog even relaxen en op naar het ontbijt. Het is bijna 09.00 uur en het grootste deel is al op.

Als we om 09.45 uur willen vertrekken en Arjen gaat uitchecken blijkt dat er alleen nog yoghurt is voor het ontbijt. Degene die ons moet uitchecken is ook het ontbijt aan het regelen. Te weinig personeel voor een vol hotel. Een britse dame vergelijkt het met faulty towers, niet echt een compliment.

We stoppen onderweg nog even bij een strand waar ze een leuk kinderpark hebben, dus Jelle gaat nog even spelen. Uiteindelijk zijn we een uur te vroeg bij de boot. Er is niks in de buurt, even uithouden in een warme auto.

Het is een grote boot met genoeg faciliteiten. En ja hoor we zien onze eerste walwis. Prachtig om te zien zo’n grote staart. We zijn er niet helemaal over uit of het een Orka is of een bultrugwalvis.

Op Vancouver Island moeten we nog 45 minuten rijden naar het hotel. Het hotel ligt aan de zee, prachtig om te zien. We hebben een mooie ruime kamer met een patio die uitkijkt op de bomen.

Later op de middag gaan we kijken bij de pier waar een man zalm aan het schoonmaken is. Arjen stelt wat vragen en we komen erachter dat de wilde zalm heel rood is en dat de gekweekte zalm een extra vin heeft op zijn rug. De rode wilde zalm smaakt ook heel anders dan de gekweekte zalm.

Dit deel van Canada hebben ze veel vis en tegen de avond komen we bij een restaurantje aan de haven. Hier verkopen ze verse vis, het is erg druk en we hebben meer dan een uur gewacht op het eten, maar het was het meer dan waard. Zelfs Jelle eet flink wat vis en zegt dat het bijna net zo lekker is als die van opa.

Als Jelle op bed ligt drinken we wat wijn op de patio en spelen een spelletje qwirkle, wat een rust om ons heen.

Irmgard

Heerlijk al die vis